Hjælp til kundesegmentering…
Kampro har udviklet 3 former for kundesegmenteringer, som kan give dig et effektivt redskab og værktøj der skabe overblik over dine kunder.
Min løsning lyder således:
Kampro har udviklet 3 former for kundesegmenteringer, som kan give dig et effektivt redskab og værktøj der skabe overblik over dine kunder.
Min løsning lyder således:
Basismodellen kigger på kundernes omsætning, udnyttelsesgrad og potentiale:
Den tager afsæt i den klassiske ”ABCD” vurdering, hvor kundernes omsætning og udnyttelsesgrad holdes op imod kundernes salgspotentiale.
TILBUDSPRIS kr. 15.000,-
Pakken:
Tidsforløb på gennemførsel: ca. 4 uger fra ordreafgivelse
”The Deep Dive” – Den dybdegående kundesegmentering:
Den dybdegående kundesegmentering er en model, hvor du rater dine kunder på flere faktorer end blot omsætning og potentiale.
Her indgår der områder som f.eks. kvalitet, serviceniveau og tidsforbrug. Det er umiddelbart områder, som vi ikke bare kan trække ud af økonomisystemet, men skal have klassificeret individuelt.
*) Faktorerne i ”Niveau 1” skal opdeles i yderligere 1-5 underpunkter som vist i ”Niveau 2”. Derefter kan underpunkterne fra ”Niveau 2” opdeles i yderligere f.eks. 3 underpunkter i ”Niveau 3”, hvorefter de individuelle punkter rates hver for sig, inden de summeres op til én samlet kundevurdering
Ved en dybdegående og gennemarbejdet kundesegmentering vil I bl.a. få en vurdering af:
Den dybdegående kundesegmentering kræver drøftelse og definering af de forskellige faktorer, som f.eks. ”kvalitet eller serviceniveau”, forud for analysens gennemførsel. En proces som kan være omfattende og tidskrævende, men en meget værdifuld proces og analyse for virksomhedernes muligheder for at skabe en styres og struktureret forretnings- og kundevækst.
Investering: fra kr. 35.000,-
Et forløb til kr. 35.000,- vil indeholde følgende, men bliver skræddersyet din virksomhed:
Tidsforløb på gennemførsel: ca. 6-8 uger fra ordreafgivelse.
1 dages introduktion og undervisning i kundesegmentering
Kursus: 7 timers uddannelses og introduktionsforløb i virksomhed eller plenum af max 10 deltagere
Investering: 10.000,00 per dag ex. moms
Introduktions- og uddannelsesforløbet vil give et indblik i:
Kundesegmentering er et effektivt redskab og værktøj der skabe overblik over dine kunder. Kundesegmentering bliver lavet på basis af et dataudtræk af din kundedatabase, samt tilført forskellige værdifaktorer, som efterfølgende danner ”rating” af dine kunder.
Kundesegmentering danner grundlaget for at få udfærdiget en ”segmenteringsstrategi”, som vil være jeres nye ”bibel” på, hvordan I din virksomhed kigger og vurdere jeres kunder og emner/leads.
Der er MANGE penge at tjene med en kundedatabase segmentering!
Har du overblik og styr på alle jeres kunder? Hvilke kunder tjener du mest på? og hvem skal du justere eller måske ”af med” på sigt? og har I de rigtige salgsindsatser til de rigtige kunder og kundegrupper?
Hvilke kunder er jeres ”50” bedste og hvilke er jeres ”50” lavest indtægtsgivende kunder?
Det er blot nogle af de spørgsmål du kan stille dig selv og som du bør have styr på i din virksomhed.
Kundesegmentering er et effektivt redskab og værktøj til at skabe overblik over dine kunder.
Det giver dig indblik i, hvilke af dine kunder du kan/skal vækste på, de næste 12-18 måneder og hvor potentialet er størst. Det er her du skaber væksten i din forretning
Omvendt giver det dig også overblik over, hvilke kunder der er ”tidsrøverne” i din forretning, og som flytter fokus og ressourcerne fra de kunder, hvor du skal skabe væksten.